Táplálkozás

Sziasztok J
Ismét eljöttem egy újabb kis bejegyzéssel. Fogadjátok szeretettel!
Ebben a bejegyzésben a táplálkozás lesz a témám. Ugye említettem Nektek , hogy Paleozom és szeretném kicsit ezt most bővebben kifejteni. Sokaktól hallottam , hogy helyes táplálkozással sokat lehet tenni a betegség javulásáért. Ezért gondoltuk, hogy belevágunk a Paleo diétába, így családilag. Sokan tévhiten élnek , hogy a Paleo étkezés nyers húsok és nyers zöldségek fogyasztását jelenti. Pedig nem így van.
Az étrendváltás tulajdonképpen arról szól, hogy a glutén-t, a cukorot és a tejtermékeket  kiiktatom az étrendemből. Az elején nagyon nehéz volt az átállás , hiszen már hozzászoktam a finom ételek ízéhez, és őszintén szólva az első két paleos kajától szörnyethaltam ,de csak az ízétől, legalább is csak az első 3 falat erejéig. Aztán egy idő után megszokja az ember az új ízeket. Anyukám nagyon sokat kísérletezett és még mindig kísérletezik , meg most már én is , hogy mi mivel finomabb.  Volt egy időszak amikor amúgy is magam alatt voltam , na ekkor begurultam , és azt mondtam, hogy nem érdekel ez a táplálkozás ,lesz ami lesz, én eszek „normálisan” (nem figyelve arra , hogy mit ehetek és mit nem). Hát nem volt jó ötlet… Ahogy vissza álltam a gluténra, cukorra és a tejtermékekre észrevettem , hogy először csak a hasam kezdett el fájni , aztán kezdtek a Myastheniás tüneteim is egyre erősebben előjönni. Vissza újra az alapokhoz. Újból kiiktattam minden olyan élelmiszert , amit nem ehetek. A tapasztalataimból okulva , jobb betartani a Paleot , mint visszaállni a megszokott ,de káros előző táplálkozásomhoz.

Egy kedves sorstársamtól kaptam segítséget , Lelkes Zoltántól akinek , ezúton is köszönöm szépen a segítséget, támogatást. Mint említette , az autóimmun betegséggel élők 80%-a béláteresztő szindrómával is küzd ( bár a legtöbb embernél előfordul csak nem veszik észre). A Zolival való beszélgetéseim után próbáltam megvalósítani a tanácsait , mint pl : a cékla lé ivás(amit ki nem állhattam) , szódabikarbónás fürdő, Dr. Hummel gél ivása illetve a köles evése (bár ez a paleóban nem megengedett).Azért ettem szorgalmasan, mert lúgosító hatással rendelkezik, de nekem nem tett jót , mert nagyon fájt a hasam tőle és pár kanáltól nagyon tele voltam. A céklát is megszoktam már (sőt néha hiányzik) , bár önmagában még mindig nem tudom meginni, így ezért fagyasztott erdei gyümölccsel turmixolom össze. Amióta a céklalevet iszom , nagyon jó lett a vasam és kevésbé hullik a hajam.
Az én utam úgy látszik, hogy a Paleo segítségével is megy előre , de nem biztos , hogy mindenkinek beválik ez a módszer ( nekem bevált) .Mindenkinek figyelnie kell a testét és a teste válaszait a különböző ételekre. Zoli tanácsára én is vezettem naplót arról , hogy mit eszek és visszaolvasva tényleg látszik, hogy ahol esetleg kilengtem a Paleo alól illetve amikor besokaltam ott minden tünetem kezdett rosszabb lenni.
Nem akarok senkit rábeszélni a Paleo táplálkozásra (azon kívül, hogy nagyon jó ízű ételeket ,csokikat és süteményeket lehet készíteni , persze kikísérletezve, kinek mi ízlik és persze nem mindennap fogyasztva illetve mértékkel) , mert sok féle út vezet a javulás felé . Bármilyen étkezési változtatásba is kezdesz , mindig nézz utána , járd körül , döntsd el magadba , hogy tudnád-e csinálni ( nekem pl: a vegetáriánus életmód, nem jön be).
Ezt a táplálkozást és csak ajánlani tudom , azoknak is akik egészségesek, hogy ne is legyenek betegek. J Nem akkor kell elkezdeni életmódot váltani , amikor már baj van , hanem azelőtt mielőtt beütne a krach. Ezt már csak én is azután tudom ilyen okosan mondani , miután nálam már beütött a krach. J
Remélem , hogy ezzel a kis bejegyzéssel is tudtam segíteni.
Majd még jelenkezem! J Ha bármilyen kérdésed van ,vagy szeretnéd a kenyér receptjét írj bátran a diablog95@gmail.com e-mail címre .
Legyen mindig csodás napotok! J




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések